General Terms and Conditions
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PLATNÉ OD 19.3.2020
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú zmluvné vzťahy medzi spoločnosťou Tlač Kvalitne, s.r.o., IČO 24196207, so sídlom Sokolovská 971/193, Libeň, 190 00 Praha 9, zapísanú v obchodnom registri pod sp. zn. C 187667 vedenú na Mestskom súde v Prahe (ďalej len „Zhotoviteľa“) poskytujúceho služby inzerované okrem iného na internetových stránkach umiestnených na doméne https://www.promogio.sk (ďalej len „Internetové stránky“) a akýmkoľvek subjektom, „Objednávateľ“; Zhotoviteľ a Objednávateľ spoločne ďalej len „zmluvné strany“). Tieto VOP tvoria súčasť zmluvy, ktorá vznikne akýmkoľvek spôsobom medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom, najmä (nie však výlučne) spôsobom popísaným v týchto VOP (ďalej len „Zmluva“). Odchylné dojednania v Zmluve majú pred znením týchto VOP prednosť.
Ak je Objednávateľom človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu so Zhotoviteľom alebo s ním inak rokuje, je tento Objednávateľ spotrebiteľom (ďalej len „Spotrebiteľ“). Ak Objednávateľ uvedie komunikáciu so Zhotoviteľom, najmä pri podaní dopytu či objednávky, svoje identifikačné číslo (IČO, IČO), má sa za to, že nie je Spotrebiteľom.
1. UZATVORENIE ZMLUVY
1.1 Ak podá jedna zo zmluvných strán akýmkoľvek spôsobom dostatočne určitú ponuku na uzavretie zmluvy (ďalej len „Ponuka“) a druhá strany ju bez výhrad prijme (ďalej len „Akceptácia“), vznikne vždy medzi zmluvnými stranami Zmluva. Ak obsahuje reakcia druhej zmluvnej strany na Ponuku dodatky, výhrady, obmedzenia alebo iné zmeny, považuje sa, s výnimkami stanovenými právnymi predpismi, taká reakcia za novú Ponuku.
1.2 Tieto VOP tvoria súčasť Zmluvy najmä v prípade,
1.2.1 že ich Zhotoviteľ priloží k Ponuke alebo na ne v Ponuke odkáže (najmä odkazom na ich umiestnenie v rámci Internetových stránok) alebo
1.2.2 že ich Zhotoviteľ priloží k akejkoľvek komunikácii, ktorá predchádza Akceptácii, či na ne v takej komunikácii odkáže (najmä odkazom na ich umiestnenie v rámci Internetových stránok) a Objednávateľ ich výslovne neodmietne, alebo
1.2.3 že je Objednávateľ v akejkoľvek komunikácii, ktorá nie je Ponukou ani Akceptáciou (ďalej len „Informatívna komunikácia“), inak odsúhlasí, najmä vyjadrí súhlas s nimi pri vyplnení nezáväzného dopytu na Internetových stránkach, alebo
1.2.4 že ich Zhotoviteľ zašle Objednávateľovi spolu so zálohovou faktúrou či faktúrou a Objednávateľ zálohovú faktúru či faktúru uhradí.
1.3 Ponuka môže byť urobená najmä e-mailom odoslaným Zhotoviteľom Objednávateľovi na e-mailovú adresu, ktorú Objednávateľ uviedol pri nezáväznom dopyte uskutočnenej na Internetových stránkach či ktorú Objednávateľ uviedol pri inej Informatívnej komunikácii vrátane telefonickej komunikácie so Zhotoviteľom či ktorá je Zhotoviteľovi známa zo skorších vzťahov s E-mailom Objednávateľa“). Akceptácia môže byť urobená najmä výslovne e-mailom odoslaným Objednávateľom na e-mailovú adresu Zhotoviteľa v odpovedi na Ponuku alebo konkludentne, čím sa rozumie aj uhradenie faktúry či zálohovej faktúry, ktorú Zhotoviteľ Objednávateľovi zaslal.
2. PREDMET ZMLUVY
2.1 Zhotoviteľ bude v rámci Zmluvy odplatne poskytovať sám alebo prostredníctvom inej osoby či subjektu služby spočívajúcej najmä vo vytlačení či obdobnom spracovaní Objednávateľom dodaných grafických podkladov na vybraný materiál (ďalej len „Služby“). Zmluva sa riadi ustanoveniami právnych predpisov o zmluve o dielo, a to aj s ohľadom na to, že prevažná časť plnenia Zhotoviteľa spočíva vo výkone činnosti. Služby sú Objednávateľovi obvykle dodané na hmotnom nosiči nesúcom Služby (ďalej len „Produkt“).
2.2 Objednávateľ berie na vedomie, že na poskytnutie Služieb je obvykle potrebná jeho súčinnosť spočívajúca predovšetkým v dodaní grafických podkladov (ďalej len „Grafické podklady“) Zhotoviteľovi. Objednávateľ je povinný dodať Zhotoviteľovi riadne Grafické podklady spôsobom akceptovateľným pre Zhotoviteľa, obvykle prílohou emailu, alebo cez externé dátové úložisko. V prípade nedodania riadnych Grafických podkladov ani do 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy je Zhotoviteľ oprávnený od Zmluvy odstúpiť.
2.3 Objednávateľ berie na vedomie, že Zhotoviteľ nie je za žiadnych okolností povinný kontrolovať riadnosť Grafických podkladov; v prípade, že Zhotoviteľ napriek tomu vady Grafických podkladov zistí, je Objednávateľ povinný v primeranom čase po výzve Zhotoviteľa odstrániť prípadné vady Grafických podkladov. Objednávateľ berie na vedomie, že niektoré vady Grafických podkladov nemožno z povahy veci odhaliť pred vykonaním Služieb, ale prejavia sa až po ich vykonaní (po vytlačení a pod.); také vady nie sú chybou Služieb a Zhotoviteľ za ne nenesie žiadnu zodpovednosť.
2.4 Objednávateľ berie na vedomie, že s ohľadom na proces poskytovania Služieb nie je oprávnený (ak nie je dohodnuté inak) zo svojej vôle meniť už raz dodané Grafické podklady.
2.5 Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že Grafické podklady vytvorí Zhotoviteľ sám alebo prostredníctvom inej osoby či subjektu, v takom prípade však (ak nie je uvedené inak) nie je vytvorenie Grafických podkladov zahrnuté v cene za Služby a bude hradené zvlášť.
3. PLATOBNÉ PODMIENKY
3.1 Ak nie je uvedené inak v Ponuke, bude k cene uvedenej v Ponuke pripočítaná DPH vo výške podľa právnych predpisov.
3.2 Zhotoviteľ je oprávnený vystaviť faktúru kedykoľvek po uzavretí Zmluvy, ak sa nedohodnú zmluvné strany inak, napr. na vystavenie faktúry až po odovzdaní Produktu prvému dopravcovi na dopravu k Objednávateľovi.
3.3 Cena za Služby je splatná 7 dní odo dňa zaslania faktúry Objednávateľovi.
3.4 Objednávateľ súhlasí, že faktúra za poskytnuté Služby mu bude zaslaná elektronicky, a to na E-mail Objednávateľa.
3.5 Zhotoviteľ je oprávnený požadovať zálohu na cenu za Služby.
3.6 V prípade omeškania Objednávateľa s úhradou ceny za Služby je Objednávateľ povinný uhradiť Zhotoviteľovi úrok z omeškania vo výške 0,1 % za každý začatý deň omeškania, a to zo sumy, s úhradou ktorej je Objednávateľ v omeškaní.
4. DODACIE PODMIENKY
4.1 Povinnosť Zhotoviteľa vykonať Služby je splnená v okamihu, keď
4.1.1 Zhotoviteľ umožní Objednávateľovi prevzatie Produktu na svojej prevádzke v sídle Zhotoviteľa (ďalej len „Prevádzkareň“), pokiaľ má k prevzatiu dôjsť na Prevádzkarni., alebo
4.1.2 Zhotoviteľ Produkt odovzdá prvému dopravcovi v ľubovoľnom mieste na území Slovenskej republiky za účelom odoslania Objednávateľovi a umožní Objednávateľovi uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi (napríklad oznámením identifikačných údajov
zásielky), pokiaľ má byť Produkt Objednávateľovi odoslaný a zároveň pokiaľ nie je Objednávateľom Spotrebiteľ, alebo
4.1.3 Produkt je doručený Objednávateľovi, pokiaľ má byť Produkt Objednávateľovi odoslaný a zároveň pokiaľ je Objednávateľom Spotrebiteľ.
4.2 Nebezpečenstvo škody na Produkte prechádza na Objednávateľa v okamihu splnenia povinnosti Zhotoviteľa vykonať Služby podľa čl. 4.1 Zmluvy.
4.3 Ak je v Zmluve uvedená lehota na vykonanie Služieb, je taká lehota iba orientačná (ďalej len „Orientačná lehota“). To neplatí, pokiaľ je Zmluvou dohodnutá presná doba plnenia a zároveň je Zmluvou konštatované, že sa jedná o neprekročiteľnú dobu. Ak nie je stanovené inak, beží Orientačná lehota až od okamihu, keď sú Zhotoviteľovi dodané Grafické podklady a kedy je Zhotoviteľovi uhradená cena za Služby či záloha na cenu za Služby (to neplatí, ak nie je záloha vyžadovaná a zároveň je dohodnuté začatie so Službami pred úhradou ceny za Služby); pričom rozhodujúci je okamih, ktorý nastane neskôr.
4.4 Objednávateľ nemá právo na žiadnu náhradu ujmy spôsobenú mu neskorým dodaním Služieb či Produktu a deklaruje, že sa všetkých takýchto potenciálnych práv vzdáva. To neplatí, ak to neumožňujú právne predpisy.
4.5 Objednávateľ je povinný si Produkt a Služby skontrolovať ihneď po prevzatí a ihneď taktiež vytknúť prípadné zjavné vady.
4.6 Ak objednávateľ uhradí akúkoľvek časť ceny za Služby po prevzatí Služieb či Produktov, platí, že poskytnutie Služieb je bez akýchkoľvek vád.
4.7 Ak bude medzi zmluvnými stranami dohodnuté prevzatie Produktu na Prevádzkarni v určitý časový okamih, má sa za to, že v tento časový okamih bol Produkt Objednávateľom alebo akýmkoľvek jeho zástupcom prevzatý; to neplatí, pokiaľ Objednávateľ najneskôr do 24 hodín po takom časovom okamihu namietne, že Produkt neprevzal.
5. INFORMÁCIE SPOTREBITEĽOM
5.1 Vo vzťahu k Objednávateľovi, ktorý je Spotrebiteľom, sa neuplatnia také ustanovenia týchto VOP, ktoré zákon vo vzťahu k Spotrebiteľom zakazuje.
5.2 Zhotoviteľ podľa § 1820 OZ Objednávateľa informuje a Objednávateľ akceptáciou týchto VOP potvrdzuje, že bol informovaný o nasledujúcom:
5.2.1 Zhotoviteľ obvykle požaduje uhradenie ceny za Služby vopred či zálohu na cenu za Služby.
5.2.2 Objednávateľ, ktorý je Spotrebiteľom, má zákonné a zákonom limitované právo na odstúpenie od Zmluvy, pričom podmienky, lehota a postupy pre uplatnenie tohto práva, ako aj formulár pre odstúpenie od Zmluvy sú stanovené v čl. 6
týchto VOP.
5.2.3 v prípade odstúpenia od Zmluvy ponesie Spotrebiteľ náklady spojené s vrátením Produktu.
5.2.4 Aj napriek zákonnému a zákonom limitovanému právu Spotrebiteľa na odstúpenie od Zmluvy má Spotrebiteľ povinnosť uhradiť pomernú časť ceny za služby v prípade odstúpenia od Zmluvy, pokiaľ plnenie služieb už začalo, ako je detailnejšie
rozvedené v týchto VOP.
5.2.5 Objednávateľ, ktorý je Spotrebiteľom, sa môže so svojimi sťažnosťami obrátiť podnetom či iným spôsobom stanoveným právnymi predpismi za podmienok stanovených právnymi predpismi na Českú obchodnú inšpekciu, prípadne na ďalšie orgány.
dohľadu alebo štátneho dozoru. Objednávateľ má právo obrátiť sa so svojou sťažnosťou aj na Zhotoviteľa, a to bez ďalších podmienok na e-mailovú adresu info@promogio.sk.
6. PRÁVO SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
6.1 Tento článok 6 VOP sa uplatní iba vo vzťahu k Objednávateľovi, ktorý je Spotrebiteľom.
6.2 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní, ktorá v zmysle § 1829 ods. 1 OZ (s ohľadom na to, že Zmluva je zmluvou o dielo) beží odo dňa uzavretia Zmluvy, ako tento deň vyplýva z týchto VOP.
6.3 Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy musí Spotrebiteľ o svojom odstúpení od Zmluvy informovať Zhotoviteľa formou jednostranného právneho konania (napríklad listom zaslaným prostredníctvom Zhotoviteľa poštových služieb). Spotrebiteľ je pre takéto odstúpenie oprávnený použiť vzorový formulár dostupný tu, nie je to však jeho povinnosťou.
6.4 Aby bola dodržaná lehota na odstúpenie od Zmluvy, postačuje odoslať odstúpenie od Zmluvy pred uplynutím príslušnej lehoty.
6.5 Ak nie je ďalej určené inak, pokiaľ odstúpi Spotrebiteľ od Zmluvy, vráti mu Zhotoviteľ bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď mu došlo oznámenie Spotrebiteľa o odstúpení od Zmluvy, za podmienok stanovených v týchto VOP všetky platby, ktoré Zhotoviteľ od Spotrebiteľa obdržal vrátane nákladov na dodanie.
6.6 Pre vrátenie platieb použije Zhotoviteľ rovnaký platobný prostriedok, ktorý Spotrebiteľ použil na vykonanie počiatočnej transakcie, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne neurčí inak. V žiadnom prípade tým Spotrebiteľovi nevzniknú ďalšie náklady.
6.7 Ak Spotrebiteľ zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania, ktorý Zhotoviteľ ponúka, vráti mu Zhotoviteľ podľa analogickej aplikácie § 1832 ods. 2 OZ náklady na dodanie vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania.
6.8 Ak odstúpi Spotrebiteľ od Zmluvy po prevzatí Produktu, Zhotoviteľ nie je povinný podľa analogickej aplikácie § 1832 ods. 4 OZ vrátiť prijaté peňažné prostriedky Spotrebiteľovi skôr, ako mu Spotrebiteľ odovzdá Produkt alebo preukáže, že mu Produkt odoslal.
6.9 Pokiaľ Spotrebiteľ požiadal Zhotoviteľa, aby s poskytnutím Služieb bolo začaté pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a pokiaľ cez túto žiadosť od Zmluvy odstúpi, uhradí v zmysle § 1834 OZ pomernú časť dohodnutej ceny za tú časť Služieb, ktorá bola poskytnutá do okamihu odstúpenia od Zmluvy.
6.10 V prípade, že Spotrebiteľ súhlasil s úplným dokončením služby pred uplynutím lehoty
pre odstúpenie od Zmluvy a služba už bude pred odstúpením od Zmluvy úplne splnená, podľa § 1837 písm. a) OZ nemá Spotrebiteľ právo od Zmluvy odstúpiť.
7. MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
7.1 Objednávateľ, ktorý napĺňa znaky spotrebiteľa podľa § 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „ZoOS“) má podľa § 20d a nasl. ZoOS právo na mimosúdne riešenie sporu z uzavretej Zmluvy. Subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov (teda orgánom, ktorý taký spor je oprávnený riešiť) je v zmysle § 20e písm. d) ZoOS Slovenská obchodná inšpekcia. Internetová adresa Českej obchodnej inšpekcie je http://www.coi.sk/.
7.2 ROZHODNÉ PRÁVO A RIEŠENIE SPOROV
7.3 Zmluva sa riadi právnymi predpismi Slovenskej republiky.
7.4 Všetky spory vznikajúce zo Zmluvy av súvislosti s ňou budú rozhodované s konečnou platnosťou na Rozhodcovskom súde pri Hospodárskej komore Českej republiky a Agrárnej komore Českej republiky podľa jeho poriadku jedným rozhodcom menovaným predsedom Rozhodcovského súdu. Predchádzajúca veta neplatí, ak je Objednávateľom Spotrebiteľ. V prípade, že je Objednávateľom Spotrebiteľ, budú všetky spory vznikajúce zo Zmluvy av súvislosti s ňou rozhodované príslušnými súdmi Slovenskej republiky.